Lutine Vermeij studeert af op identiteit in de zorg

Lutine Vermeij studeert af op identiteit in de zorg

Lutine Vermeij studeert af op identiteit in de zorg

Lelie zorggroep moet zuinig zijn op de christelijke identiteit van de aangesloten zorgorganisaties. Door de medewerkers meer toe te rusten op dit gebied en ook innovaties langs de meetlat van de identiteit te leggen, kan het christelijke karakter van het zorgaanbod een meerwaarde zijn en blijven.

Dat concludeert Lutine Vermeij, regiodirecteur bij Lelie zorggroep, in haar afstudeeronderzoek naar identiteit binnen Lelie zorggroep. Vermeij studeerde vorige week af en behaalde daarmee haar MBA (Master of Business Administration), oftewel bedrijfskunde.

Binnen elke organisatie is identiteit belangrijk, maar zeker bij een christelijke zorgbaanbieder zoals Lelie zorggroep. Cliënten kiezen bewust voor deze aanbieder vanwege de identiteit. En ook medewerkers ervaren de identiteit als een motiverende factor om juist binnen deze organisatie zorg aan de ander te geven.

De aangesloten merken verschillen echter van identiteit. Lelie zorggroep herbergt zowel reformatorische als breed christelijke zorgaanbieders. Volgens Vermeij hoeft dat de focus op de identiteit niet in de weg te staan. Zij pleit voor eenheid in verscheidenheid, waarbij de merken zich richten op hun gezamenlijke missie en visie, maar de ruimte krijgen per zorgaanbieder verschillende accenten te leggen.

Vermeij: ‘Ik hoop dat mijn bevindingen de organisatie verder mogen helpen om ons gezamenlijk in te zetten voor de continuïteit van de christelijke zorg.’

Zorg verdient waardering

www.leliezorggroep.nl

Waardeer mij

0900 22 44 777

Vragen? Advies nodig?

Neem dan contact op met een van onze adviseurs.