Hoge waardering in Rotterdam Centrum

Hoge waardering in Rotterdam Centrum

Hoge waardering in Rotterdam Centrum

“We zijn erg blij en dankbaar met de mooie cijfers die onze cliënten in het Centrum geven.  We krijgen een 8 voor bejegening en een 8 voor betrouwbaarheid. Voor ons, maar zeker ook voor onze cliënten is een goede relatie goud waard,” vertelt Gea de Jong, teamleider van Lelie zorggroep “En het doet ons goed dat dit ook in de cijfers te zien is.”

Op 19-2 stond op de gemeentepagina van Rotterdam-Centrum een artikel over de zorg van Lelie zorggroep.

Lelie zorggroep scoort ook op de andere gebieden prima en in diverse gevallen zelfs hoger dan andere aanbieders. Dit blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek van de gemeente Rotterdam.

Sinds april 2013 kregen de bewoners van Centrum te maken met Lelie zorggroep als nieuwe aanbieder van Huishoudelijke Hulp. Daarbij veranderde voor veel bewoners ook de indicatie en de manier van werken.

Gea: “Dat ging niet zonder slag of stoot. Veel bewoners zijn inmiddels aan ons gewend. We kennen elkaar en dat loopt goed. Toch moeten veel ouderen nog wennen aan het feit dat ze geen recht meer hebben op bijvoorbeeld 3 uur hulp, maar dat ze recht hebben op een schoon en leefbaar huis. En dat ze daaraan zelf, maar ook met anderen een bijdrage kunnen leveren.  Deze omslag heeft tijd nodig. Voor de een kost dat meer tijd dan voor de ander”.

Zo ging ik op huisbezoek bij een mevrouw met veel lichamelijke problemen. Ze kon eigenlijk haast niets meer. We zijn samen het huis doorgelopen om te bespreken hoe ze het schoongemaakt wilde hebben.

Mevrouw vond het erg belangrijk dat we een kleed op de goede manier zouden vegen. Ik vroeg: hoe dan? En mevrouw deed het voor. Ze merkte dat ze het toch nog zelf kon. Sindsdien doet ze het zelf. Dat draagt bij aan haar eigenwaarde. Zo simpel kan het soms zijn.

Vrijwilligers
“Via een talentenjacht met Radar, is een groep vrijwilligers bij ons komen werken. Ze werken altijd naast onze vaste medewerkers als assistent thuishulp. Dat bevalt goed. Ook voor de cliënten is het prettig dat er een paar extra handen zijn.

Eén van onze vrijwilligers is glazenwasser, een heel enthousiaste man, die sjeu meebrengt en sfeer. Met zijn komst bezorgt hij mensen vaak een goede dag. Gewoon door een gezellig praatje te maken. Ook op de administratie hebben we hulp van een vrijwilliger.
Allerlei talenten zijn nog steeds van harte welkom!
Heeft u  interesse dan kunt u contact opnemen met Gea de Jong  010-2331375

Belfleur
Het komt regelmatig voor dat onze medewerkers signaleren dat er iets extra’s nodig is. Bijvoorbeeld iemand die begeleiding nodig heeft naar het ziekenhuis of hulp bij het boodschappen doen. Dan bellen we naar Belfleur van Radar en wordt het geregeld. Dat is een mooi voorbeeld van hoe we met elkaar voor elkaar kunnen zorgen in Rotterdam Centrum.

Nieuwe activiteiten
In oktober hebben we met vrijwilligers van Serve the City in één dag een recordaantal ramen buiten gewassen. En dat niet alleen. We namen wat lekkers mee en dronken samen koffie of thee. Deze actie is zeer gewaardeerd. Binnenkort hopen we weer zoiets met Serve the City te organiseren.

De komende tijd gaan we allerlei activiteiten in Atrium organiseren waarbij bewoners welkom zijn. Denk aan een workshop, spelletjesmiddag of warme maaltijd.

Cliënten die vragen hebben kunnen altijd bij ons terecht via telefoonnummer [0900-2244777 (lokaal tarief). Ook als mensen ontevreden zijn, dan horen we het graag. Samen kunnen we dan zoeken naar oplossingen.“

Zorg verdient waardering

www.leliezorggroep.nl

Waardeer mij

0900 22 44 777

Vragen? Advies nodig?

Neem dan contact op met een van onze adviseurs.